Etiketler

, ,


.Net Framework 4.0 Beta 1 Kurulumu / Karşılaşılan Hatalar ve Çözümleri

“Visual Studio 2010” (VS 2010)” kurulumu için öncelikle “.Net Framework 4.0 Beta 1” i sisteminize kurmanız gerekmektedir. .Net Framework 4.0 Beta 1 (77 MB) i Microsoft Download Center den indirebilirsiniz. Gereksinimler ve kurulum sürecini teoride detaylı bir şekilde “read me” dosyasında aktarmışlar fakat; “aynen yazdığı gibi yapıyorum, nasıl hala bu hata devam eder” diyeceğiniz bir hata ile karşılaşmaktan beni ve eminim benim gibi bir çok kullanıcıyı engellememişler.

The .NET Framework version 4 cannot be installed because the .NET Framework version 1.0 is already installed on your computer” hatası VS2010 kurulumuna büyük bir heyacanla başladığım sırada tadımı kaçırdı. Tanımında da çok açık bir şekilde belirtiği üzere “.Net Framework 1.0 sisteminizde kurulu olduğu için 4.0 ı yüklenemiyor” hatası “Framework 1.0 sistemden sildiğinizde çözülecektir.” cevabıyla Microsoft .NET Framework 4.0 Beta 1 Readme dosyasın ilk satırlarında da belirtilmiş. Nitekim bu tabiki kimyadan da hatırlayacağımız gibi normal şartlar altında (N.Ş.A’da) geçerli. N.Ş.A dan kastettiğim sistem gereksinimlerinde belirtilenlere uyduğunuzda…

Bu zaman kadar bir çok firmanın bir çok uygulamasını tecrübe ettim ve hemen hemen hiç birinde “desteklenen işletim sistemleri” sekmesinde Windows XP Media Center” ve “Tablet PC Editions” ı görmemiş olmama rağmen tüm bu uygulamarı sorunsuz bir şekilde sistemimde çalıştırabildim. Fakat bu kez olmadı 😦

Acaba gerçekten mi Windows XP Media Center” ı destelemiyor du ?

Biraz araştırdıktan sonra bu hata ile karşılaşan tek dünyalının ben olmadığını farkettim. (Şuan için yerel bir kaynağa rastlamadım ki bu yazıyı yazma amacımda budur zaten. ) İlk karşılaştığım blog olan Kyle Kelin çözüm etrafında biraz dolaşmış olsada malesef benim durumum için sonuca ulaşamamış. Yine de hepiniz için çok kullanışlı olduğuna inandığım iki araçı kendisinden ödünç alarak araştırmalarıma devam ettim.

Bu araçlardan ilki sisteminizde hangi .Net Framework versiyonların kurulu olduğunu gösteren “ASoft .Net Version Detecter(353KB)” ve ikincisi de sisteminizdeki .Net Framework versiyonlarından dilediğinizi temizlemeye yarayan “DotNetFx_CleanUpTool(251KB)” ı üzerlerine açık adreslerini belirtiğim sitelerden indirebilirsiniz.

Yukarıda da gördüğünüz üzere, “Kontrol Panel / Program Ekle-Kaldır” da .Net Framework 1.0 görünmüyor olmasına rağmen “.Net Version Detecter” yardımıyla, sistemimde halen kurulu olduğunu farkettim. (Zaten az önce sildiğimiz Framework 1.1 idi 😦 )

Acaba “DotNetFx_CleanUpTool” ile temizleyebilirmiyim diye denedim,


fakat oda işimi görmedi. ( ki zaten silmem gereken versiyonu 1.1 değil 1.0 idi ). Sırada “C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework” klasöründen Framework 1.0 a dosyaları manuel olarak silmek ne kadar tehlikeli olsada, en kötü size “sakın bu dosyaları silmeyin” şeklinde tecrübemi paylaşırım diyerek ilgili dosyaları silmeye çalıştım.


Fakat yine başaramadım. Dosyaları bile silemedim. Sebebini araştırmalarıma devam ettiğimde karşılaştığım ikinci site bana söyledi. “Framework 1.0” Windows XP Media Center ‘a işletim sistemin bir bileşeni olarak kuruluyormuş. Dolayısıyla işletim sistemi bu klasörü kullanmaktaydı. Aaron Stebner’s WebLog sitesindeki yazısında detaylı birşekilde bu durumu açıklamış.

Peki “.Net Framework 1.0” ı silmek mümkün değil midir?

Bunu riskleriyle birlikte yine aynı yazı içersinde buldum. “Kayıt Defteri (Registry)” ne müdahele etmekten başka bir yol olmadığını söylemiş. Belki bir araç bulabilirsiniz bunu sizin yerinize yapan, fakat o aracında yapacağı yine kayıt defterine mudahale etmek olacaktır.

Kayıt defterinden “[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\policy\v1.0]” ulaşın ve “v1.0” ‘ ı “_v1.0” olarak yeniden isimlendirin.

Bu son hamle sorunumu nihayet çözdü.

“.Net Framework 1.0” ı sonunda sistemimden kaldırdım ve bu sayede kuruluma devam edebildim.

“.Net Framework 4.0 Beta 1” sistemime kurulmuş oldu.

Umarım benzer sorunlarla karşılaşanlara, çözüm konusunda yardımcı olmuşumdur.